California

USA September 2009

Dette er vår Amerika-blog...

Som våre forfedre en gang gjorde, gjør vi... Vi reiser til Amerika og tar dere alle sammen med i tankene og deler gjerne våre opplevelser med dere her på denne siden. Mange bilder vil dukke opp sammen med enda flere artige kommentarer. Så velkommen skal dere være til å følge oss på denne reisen...

Prøv å nyte den som vi vil gjøre...

Klem fra oss to

Ruller sørover...

På tur langs Hwy 1Posted by Gøril R. Idsal Sun, September 20, 2009 05:33:06

Tidlig oppe igjen... Måtte vente 1 time til det var frokost. Da vi kom i spisesalen, var bordene dekket og det var bare å sette seg for å bli servert. Var jo så koselig... Først fikk vi nesten en liten forrett; ananasbåt og en svær jordbær. Så fikk vi egge-terte, noe salsalignende saus og creme fresh. En fersk muffins ble også servert. Vel, godt var det, men bare litt lite og ikke helt hva vi hadde ventet oss. Så veldig flott ut og smakte jo, det er ikke det...

Etter frokosten sjekket vi ut og dro til AKVARIUM. Spennende... Masse sjeldne fisker, hai, sjøløver og gud vet hva, å se.

Vi surret rundt å kikket i 1,5 time før vi satte oss i bilen og kjørte mot sør. Da tok vi "17 miles drive". Wow, på den veien var det ikke hus, men palass som lå. Maken til hus. Digre golfbaner og skilt som advarte folk å gå på privat eiendom. Satt bare å gapet! Fikk jo fullstendig hakeslepp!

En nysgjerrig liten fyr møtte oss da vi stoppet ved den "ensomme sypres"...

Tok av "17 miles drive" da vi kom til Carmel. Der stoppet vi og tok oss lunch. Sandwich, kaffe, cola og hvitvin. Butikkene unngikk vi... Der var nok priser som lå en del over hva vår lommebok kunne tåle.smiley Det ser man på butikkene! En trenger ikke nærme seg døra engang for å finne ut av det der...

Etter Carmel-besøket, kjørte vi Highway 1... Veien krøller seg frem langs kystene oppe i fjellsider.

Utrolig flott tur, men til tider altfor langt ned og bratt som fy. Vel, vi kom oss gjennom den turen også.. Var jo nesten så en ble bilsyk av alle de svingene. Lettere å forklare hvordan veien var; ta en titt i spaghetti-gryta neste gang det er til middag. Sjekk den som svinger/krøller seg mest! Da vet en hvordan veien vi kjørte på var... Enklere kan det vel knapt forklares...

Turen tok sin tid, for vi hadde mange stopp på turen. Måtte jo ut å ta noen bilder her og der. Men i dag var det surt, så det ble sjelden lange stans utendørs... Faktisk første dagen det har vært "kaldt" og surt... Til og med hatt på langbukse og strikkajakka i dag! Slå den! Rene norske høstværet i dag her... Håper det blir mye bedre i morgen. Da skal vi opp til HEARST CASTLE... Gleder meg til den...

Vi har nu tatt inn på ett hotell ikke langt fra H.Castle... Flere hoteller og moteller her. Mye folk, så vi hadde flaks som fikk overnatting her..